石垣島・沖縄の暮らし/ a life in Ishigaki island, Okinawa.

2018年に石垣島へ移住した私のブログ

石垣島へ車のお引越し how to ship a car to Ishigaki island, Okinawa

f:id:ISG:20181130225213p:plain

車、現地で買ってもいいんだけとやっぱり送った方が多少は安いよね!ということで。

 

いろいろネットを見て回って決めたのが、

橋本通商さん。(引越し会社に頼むとすごく高いです!)

有限会社 橋本通商 | 車の引越し沖縄 宮古島 石垣島 東京 大阪 福岡 子育て ランニング

安いし簡単にできます。すべてメールでの連絡で大丈夫。

持ち込み、引き取りの日時も融通が利くので全く不自由しませんでした。

私の場合1週間で運んでくれました~フェリーでどんぶらこ~はるばるきたね。

 

最寄りの港まで車を持込。(帰りはバス・電車~♪)

石垣空港に到着後タクシー(3500円位)で離島ターミナル近くの海運事務所へ。

係の人が車のところまで車で連れて行ってくれました。

 

原則として禁止ですが、実際に引越しをした人の話を聞くに、引越しの荷物をパンパンに積んで送る人も多いみたいです。

 

Shipping a car to Ishigaki (or any other small island) costs a lot. Espacially, famous moving company charge you a lot.

So I searched google and found "Hashimoto tsusho".(link above) just email them and send them the fee. easy. but you have to drive your car to the port and pick it up by yourself.  

From Ishigaki airport to the office near Ishigaki port, it costs apprx 3500 yen by taxi. 

At  the office, you just need to give a staff a document and they bring you to your car.