石垣島・沖縄の暮らし/ a life in Ishigaki island, Okinawa.

2018年に石垣島へ移住した私のブログ

辺野古をめぐる県民投票が石垣市でも実施されることになりました。Referendum for Henoko. Ishigaki city changed their policy and they allow citizen to vote in 2019.

f:id:ISG:20190222091805j:image

 

当初は沖縄県にある石垣市なのに、県民投票実施されないという不可解な事態でした。

なんでそんなことが可能なのか?県民なのに投票できないってなんで?と思っていました。that's weird! people who live in Okinawa can't vote for their referendum. see the article below.

Some parts of Okinawa still may not vote in referendum on U.S. base transfer to Henoko | The Japan Times

but the situation has suddeny changed and we who live in Ishigaki will be able to vote for the referendum. that's weired, again. but I'm happy cos I can vote!

 

 が、投票の選択肢が「はい、いいえ、どちらでもない」の3択に広がってから、石垣市でも投票できることになりました。変なの。

どちらでもない、という変な選択肢が増えたとはいえ、投票ができるようになったことはよかった!

今朝の新聞には投票を呼び掛ける折込広告が入っていました。

This morning, an advertisement in my post.

f:id:ISG:20190222092011j:image

 

f:id:ISG:20190222092003j:image

I've got my ticket for the vote. phew. It's coming on 24th. exciting!

住民投票の入場券も私の手元に届いています。楽しみ。