石垣島・沖縄の暮らし/ a life in Ishigaki island, Okinawa.

2018年に石垣島へ移住した私のブログ

石垣島のケーキ屋さん お菓子の家パピル Papiru, sweets shop in Ishigaki, Okinawa

石垣島に3年も住んでるのにまだ行ったことないのとびっくりされたんですが

白保にあるケーキ屋さんパピル

に初めて行ってきました。

昔ながらの石垣の赤瓦平屋の家がたくさんある地域、白保地区にひっそりとお店がありました。

訪問時間が遅かったのか、ケーキはこの2種類しか残っていませんでしたが、

私はブドウ大好きなのでわくわくしながら持って帰りました。

 

f:id:ISG:20210909095553j:image

 

シャインマスカットが乗っているのはショートケーキ、

巨峰がのっているのはチーズケーキでした。

両方とも味見しましたよ~濃厚なクリームにブドウの爽やかさやジューシーさがいい!

 

コロナのせいで喫茶スペースは閉鎖になっていましたが、コロナが明けたら喫茶メニューも食べてみたいです。

 

ホームページが充実していて驚いた。

お菓子の家パピル

 

A local friend told me, "You've been living in Ishigaki for three years, so you must know about Papiru,"... so I went there for the first time. There were only two kinds of cakes, green and purple, but maybe I was too late. Papiru is located in a historic area called Shiraho. The store was small and pretty. I tried both cakes, and they were good! The rich cream and fresh grapes went well together.