石垣島・沖縄の暮らし/ a life in Ishigaki island, Okinawa.

2018年に石垣島へ移住した私のブログ

雨風の中、竹富島に遊びに行ってきました Visiting Taketomi Island while raining.

f:id:ISG:20220309134117j:image

3月だけどまだ天気の良い日と雨の日と半々な八重山地方です。

この時は暴風で傘がひっくり返る位でしたが

竹富島に遊びに行ってきました。

 

It is March in the Yaeyama region, but it is still half sunny and half rainy.

At this time it was so stormy that my umbrella was turned upside down.

but I went to Taketomi Island.


f:id:ISG:20220309134120j:image

フェリーを降りたらすぐに水牛車観光の看板をめがけてダッシュ

送迎付きなので雨の日は助かります!

As soon as you get off the ferry, dash for the sign for buffalo car sightseeing.

It comes with a pick-up, which is a big help on a rainy day!


f:id:ISG:20220309134123j:image

大人2000円子供1000円の料金を払って水牛車に乗り、竹富島集落をぐるりと回りました。

 

この日は月曜日、お天気も悪いしお店も閉まってるしで行くとこないなぁとウロウロ

集落から少し離れたところでやっと一見オープンしているカフェを発見!ちろりん村という名のカフェです。

雨風をしのげるし、寒かったので、ほんと助かりました。

 

We paid ¥2,000 for adults and ¥1,000 for children and took a buffalo cart around Taketomi Island village.

It was Monday, the weather was bad and the shops were closed, so I wandered around thinking there was nowhere to go.

A little further away from the village, we finally find a café that's seemingly open! The café is called Chirorin Village.

It sheltered us from the rain and wind and it was cold, so it was really helpful.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)


f:id:ISG:20220309134114j:image

カフェでカレーをいただきました、全部おいしかった。

We had curry in the café, everything was delicious.

 

f:id:ISG:20220309134149j:image

中庭の緑が雨に濡れてきれい。

 

前回来たのは真夏のジリジリ暑い時だったので、また違った表情の竹富島を見ることができてよかったです。静かで心が落ち着きました。

 

竹富島の風景などを動画にしてみましたので

お時間のある方はどうぞ↓


www.youtube.com

 

 

 

 

The greenery in the courtyard is beautiful in the rain.

 


The last time I came here was when it was sizzling hot in midsummer, so I was glad to see Taketomi Island with a different look. It was quiet and calming.

 


I made a video of the scenery of Taketomi Island.

If you have time, please visit ↑.